V jakých oblastech je článek recenzován?
KVALITATIVNÍ UKAZATELE
Originalita díla:
- Článek je nestandardní, novátorský
- Článek je nápaditý, využívá moderní metody, aktivně zapojuje žáky, obsahuje netypické způsoby hodnocení apod.
Kvalita a náročnost zpracování
- Článek je velmi kvalitně technicky zpracován
- Článek je čtivě a dobře napsán
- Článek obsahuje pracně zpracované grafy, tabulky a jiné materiály
- Článek obsahuje náročně zpracované ukázky (netradiční propojení, zahraniční literatura aj.)
Obtížnost zpracovaného okruhu
- Článek obsahuje složitá a aktuální témata
Výsledkem hodnocení je počet hvězdiček, který bude uveden u článku. (5 geniální, 4 velmi dobré, 3 dobré, 2 průměrné, 1 použitelné)
FORMÁLNÍ UKAZATELE
Metadatový popis
- Anotace, klíčová slova
- Článek obsahuje všechny uvedené části RVP
Autorská práva
- Autorská práva jsou ošetřena
- Citace jsou uvedeny dle platných norem
Didaktická vhodnost článku
- Obsahuje vhodné formy a metody práce – formy i metody jsou v souladu s obsahem
- Obsahuje netradiční (inovativní, aktivizační) metody práce
- Popisuje a vhodně vysvětluje použité metody, nebo jejich specifické použití
- Obsahuje vhodné aktivity vzhledem k věku dítěte/žáka
- Popisuje vhodnou strukturu hodiny (např. dodržení pravidla EUR / Evokace – Uvědomění – Reflexe)
- Popisuje vhodné použití přiměřených a dostupných pomůcek (finanční a jiná dostupnost)
- Dodržuje pravidla oborových didaktik a další didaktická pravidla (vyváženost, načasování aj.)
- Obsahuje kvalitní autorovu reflexi vyzkoušení hodiny (projektu, aktivity apod.) v praxi
Obsahová (faktická) správnost
- Obsah odpovídá zvolené tematice
- Neobsahuje faktické chyby
- Obsahuje vyvážené pohledy a výklady sporných míst tématu
- Obsah je adekvátní věku dítěte/žáka
- Kvantita koresponduje s kvalitou článku
- Je srozumitelný cílové skupině
- Je přínosný pro pedagogickou praxi
- Není v rozporu s aktuálním poznáním daného oboru
- Není v rozporu s deklarovanými, obecně platnými normami
Soulad s RVP
- Článek má potenciál skutečně naplňovat uvedené složky klíčových kompetencí (KK)
- Článek naplňuje uvedené očekávané výstupy
- Článek se týká uvedených tematických okruhů průřezových témat (PT)
- Článek má potenciál skutečně rozvíjet uvedené mezipředmětové vztahy (MV)
Forma článku
- V článku jsou dodržována typografická pravidla
- Článek je napsán čtivě a srozumitelně
- Text je strukturovaný a přehledný
- Obrázky a přílohy v článku jsou přehledně a vhodně použité
- Obrázky a přílohy v článku mají jasné a srozumitelné popisky