Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Pro autory 

V jakých oblastech je článek recenzován?

KVALITATIVNÍ UKAZATELE

Originalita díla:

  • Článek je nestandardní, novátorský
  • Článek je nápaditý, využívá moderní metody, aktivně zapojuje žáky, obsahuje netypické způsoby hodnocení apod.

Kvalita a náročnost zpracování

  • Článek je velmi kvalitně technicky zpracován
  • Článek je čtivě a dobře napsán
  • Článek obsahuje pracně zpracované grafy, tabulky a jiné materiály
  • Článek obsahuje náročně zpracované ukázky (netradiční propojení, zahraniční literatura aj.)

Obtížnost zpracovaného okruhu

  • Článek obsahuje složitá a aktuální témata

Výsledkem hodnocení je počet hvězdiček, který bude uveden u článku. (5 geniální, 4 velmi dobré, 3 dobré, 2 průměrné, 1 použitelné)

FORMÁLNÍ UKAZATELE

Metadatový popis

  • Anotace, klíčová slova
  • Článek obsahuje všechny uvedené části RVP

Autorská práva

  • Autorská práva jsou ošetřena
  • Citace jsou uvedeny dle platných norem

Didaktická vhodnost článku

  • Obsahuje vhodné formy a metody práce – formy i metody jsou v souladu s obsahem
  • Obsahuje netradiční (inovativní, aktivizační) metody práce
  • Popisuje a vhodně vysvětluje použité metody, nebo jejich specifické použití
  • Obsahuje vhodné aktivity vzhledem k věku dítěte/žáka
  • Popisuje vhodnou strukturu hodiny (např. dodržení pravidla EUR / Evokace – Uvědomění – Reflexe)
  • Popisuje vhodné použití přiměřených a dostupných pomůcek (finanční a jiná dostupnost)
  • Dodržuje pravidla oborových didaktik a další didaktická pravidla (vyváženost, načasování aj.)
  • Obsahuje kvalitní autorovu reflexi vyzkoušení hodiny (projektu, aktivity apod.) v praxi

Obsahová (faktická) správnost

  • Obsah odpovídá zvolené tematice
  • Neobsahuje faktické chyby
  • Obsahuje vyvážené pohledy a výklady sporných míst tématu
  • Obsah je adekvátní věku dítěte/žáka
  • Kvantita koresponduje s kvalitou článku
  • Je srozumitelný cílové skupině
  • Je přínosný pro pedagogickou praxi
  • Není v rozporu s aktuálním poznáním daného oboru
  • Není v rozporu s deklarovanými, obecně platnými normami

Soulad s RVP

  • Článek má potenciál skutečně naplňovat uvedené složky klíčových kompetencí (KK)
  • Článek naplňuje uvedené očekávané výstupy
  • Článek se týká uvedených tematických okruhů průřezových témat (PT)
  • Článek má potenciál skutečně rozvíjet uvedené mezipředmětové vztahy (MV)

Forma článku

  • V článku jsou dodržována typografická pravidla
  • Článek je napsán čtivě a srozumitelně
  • Text je strukturovaný a přehledný
  • Obrázky a přílohy v článku jsou přehledně a vhodně použité
  • Obrázky a přílohy v článku mají jasné a srozumitelné popisky